2009/05/14

sämre, sämre, riktigt illa.

Jag har haft en konstig huvudvärk nu i 9 dagar, eller idag är det den 9:de dagen. Ringde GP här men dom sa att dom tyvärr inte har några tider idag utan aventuellt imorgon. Men jag tänker ta mig dit och anmäla mig hos den GP och säga åt dom att jag behöver undersökas nu (!), så om någon ringer återbud att dom ringer mig. ligger bara en infart ifrån lägenheten. Mamma tror att det kan vara antingen migrän eller hjärnhinneinflammation. Inget av det vill jag ha! Hoppas bara på något mindre farligare virus och lite antibiotika hjälper. Kollade dock upp hjärnhinneinflammation har för symptom och jag har allt förutom kräkningar, dock äter jag inget så kan inget få upp den vägen. Sjukt läskigt dock, vad kan det annars vara? Mina symptom: Långvarig huvudvärk (9 dagar), stelhet i nacken, känslig mot ljus och ljud, benen är tunga och ibland kan jag knappt röra mig, haft röda utslag för en vecka sedan (innan huvudvärken, då kräktes jag dock) samt feber till och från. Har ätit paracetamol 500 mg men hjälper inget, provade sedan en repectfri migräntablett men inget hände där heller.. Men hoppas på svar på det hela idag så jag kan sluta oroa mig. Inte roligt alls..

1 comment:

  1. hu, hoppas det blir bättre snart. kanske bra om du ber läkaren göra en lumbalpunktion? så de kan testa för borrelia, TBE eller annan fästingsjukdom eller för hjärnhinneinflammation.. krya på dig puss

    ReplyDelete