2009/05/16

Herregud.

"Stay strong, starve on!!!"
Var inte på google och kollade runt, kom in på denna sida: http://must-be-thin.bloggagratis.se/ Jag tycker det verkligen är jätte sorgligt att folk ens får blogga om dessa saker.
De påstår att Pro ana inte är en sjukdom utan är en livsstil.
Ha! Säger jag, vakna till liv och inse att du har en störning.
Att leva efter strävan att väga 35 kg. Bygga upp sitt liv genom att svälta sig så smal att man endast består att skinn och ben? Jag har haft nära och kära som har varit sjuka/är sjuka i anorexi. Jag tror dessutom att du aldrig blir frisk ifrån det men att du lär dig att leva med det. Det är sjukt lätt att fastna i anorexi och att sträva efter size Zero är ju helt uppåt väggarna fel. Visst är det snyggt att vara smal men herregud det finns då en gräns. Alla har olika passform och att sträva till att svälta ner sig till en utmärglad kropp låter väl ändå inte hälsosamt. Jag tror dessutom att alla har en ätstörning och då menar jag bara inte viljan att gå ner i vikt. Att vara medveten tillhör tillvaron och att leva sunt mår kroppen bra av. Men när det går till en överdrift bör man tänka om. Man kan inte tvinga någon till hjälp, utan man måste vänta till personen i fråga vill ta sig till den hjälpen man ger. Det kan ta ett tag, ibland går det helt enkelt för långt och man kan inget göra åt saken. Sorgligt men sant.

Är det verkligen okej för ungdomar att ha dessa som förebilder?

No comments:

Post a Comment