2009/07/06

Borde jag skämmas?

Ibland vet jag inte vad det är med det där att stöta på folk ifrån samma land som man tycker att det är pinsamt när de inte beter sig på ett visst sätt. Idag såg jag 2 17 åriga flickor sitta på samma buss som mig hem från jobbet. På sig hade de korta korta klänningar (rumpan syntes nästan) och bara ben, skyhöga klackar, blont hår, väldigt sminkade och lååånga. Fine, det är en sak att de bär denna outfit, partyoutfit som alltid går hem. Mitt problem var dock hur de betedde sig. De var väldigt högljuda och "billiga" hur de agerade när män i 25-35 års åldern kollade in dem och vinkade. De visades senare att de enbart var 17 år och från sverige. Jag satte bara och kollade in deras reaktion från dessa äldre män, inte nog med det så fortsatte dem med att smida planer för att kunna ta sig in på klubbar. Jag hörde tom. meningar som: "I dessa klänningar kommer vi lätt in", "vi måste liksom agera sexiga och som om att vi liksom hör hemma där", "I värsta fall drar vi på en bar där vi hittar ett gäng kåta killar som bjude på alkoholen", "ibland får man helt enkelt vara slampig". Skall man skratta eller gråta? Visst att jag någon gång mest skämtat med Annou om vi skall vara flörtiga för att få gratis drinkar (gratis är alltid gott och plus är sällskapet man får), men här har vi 2 super söta 17 åringar som har tagit sig till London och klär sig nästan på gränsen till hookerstyle för att ta sig in på klubbar. Jag tycker det är sorgligt. Helt enkelt sagt!

No comments:

Post a Comment